Kompakt

Zauważyliście jedną ciekawą rzecz w poradnikach wszelkiego rodzaju? Nigdzie, ale to nigdzie nie ma żadnego poradnika jak robic zdjęcia aparatami kompaktowymi. w każdym filmiku na YT, albo jakiejś stronie wszyscy mają drogie lustrzanki z gigantycznymi obiektywami. Szukałem wczoraj jakiegoś takiego poradnika, jak robić fotki najzwyklejszym aparatem kompaktowym. I trafiem na filmiki typu "jak robić zdjęcia", "jaki aparat wybrać", czy chociażby "poradnik dla amatora". I w każdym filmiku który włączyłem jakiś koleś zaopatrzony był w lustrzankę z 5 obiektywami. Oczywiście powieść zaczynała się od słów np: "jak chcemy zrobić zdjęcie takie to a takie powinniśmy wybrać obiektyw taki to a taki". Kurcze, nawet w filmikach dla początkujących. Powiedzcie mi, który normalny człowiek zaczynający zabawę ze zdjęcia jest zaopatrzony w aparat ze zmiennymi kitami i dodatkowo wydał jeszcze parę tysiączków na dodatkowe obiektywy?
Ja posiadam kompakta, dosyć zaawansowanego. I większość chcąc się czegoś nauczyć (np fotografii portretowej) nie mam skąd tego zrobić, bo wszyscy wielcy znawcy każą mi kupić gigantyczną lustrzankę z 5 różnymi szkłami. Żaden natomiast nie wpadł na to, aby zrobić jakiś poradnik dla człowieka który w swojej kolekcji ma małpkę, albo jakiś aparat typu superzoom. Z filmików wnioskuje jedno - nie da się robić zdjęć, jak się nie ma drogiego aparatu z drogim osprzętem. Po prostu nie pozostaje nic innego jak wziąć kredyt na 100tyś, zakupić bardzo drogą lustrzankę z bardzo drogim osprzętem, aby robić zdjęcia swojemu kotu. Kot potem zdechnie, a ja zostaje z kredytem na następne 30 lat. No, ale nie da się. Po prostu się nie da. Do każdego zdjęcia trzeba mieć inny obiektyw i inny zestaw akcesoriów. Dlaczego nikt nie wpadnie na to, aby wziąć aparat za 800zł i na jego podstawie zrobić poradnik? Nie rozumiem tego, ale wygląda na to że mój warsztat nie nadaje się do robienia zdjęć wcale. Posiadam w końcu jedynie aparat za kilka stówek, statyw za 300zł i mały aparacik, który kupimy już za 100zł. No cóż, widać tym się nie da po prostu fotografować. 


 

Popularne posty z tego bloga

Mir 1b 37mm f2,8

Jupiter 37A

Porst Weitwinkel 35mm f2,8